Q/A

Åh vilken svår fråga! Hur man får bra bilder är ju helt individuellt, dessutom finns det ju så många olika sorters "bra" bilder. Självklart blir det ju bäst bilder när du fotar manuellt (ställer in alla inställningar själv, så som iso, bländare & slutartid). Jag fotar alltid manuellt, men det är inte lätt i början.

Många har frågat om jag kan förklara iso, bländare & slutartid, men jag är sååå dålig på att förklara, hihi. En blogg jag följer, nevnarien, förklarar bra vad det är. Kom till det inlägget här.

Annars är väl allt jag kan tipsa dig om att testa dig fram! :) det kanske verkar segt i början, men jag har lärt mig allting inom foto helt själv, genom att just testa mig fram. Jag har blivit galet förbannad många gånger för att det inte blir som jag vill, men man kommer på det till slut :D Och är Canon EOS 600d en riktigt bra kamera, så du har valt helt rätt!

Du kan ju börja med att försöka fota på TV & AV, där du bara ställer in antingen slutartiden eller bländaren :)

kram på dig!

Kommentarer
Postat av: Nina

Fin blogg :) och så härligt med solen i bakrunden på headern

2012-04-29 @ 17:06:34
URL: http://ninelle.bloggplatsen.se
Postat av: Mive westerlund Molinaro

Jätte fin blogg du har, haft en bra helg änsålänge?

händer nått kul nu i valborg? :)

2012-04-29 @ 20:15:47
URL: http://nattstad.se/mivewmolinaro/
Postat av: bea

Håller helt med, för bara en månad sedan fattade jag iiingenting om bländare osv, men sen dess har jag testat mig fram och fotar ofta i det manuella läget, jättekul ! kram ! :D

2012-04-30 @ 16:02:35
URL: http://beaasfoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0