Svar på frågestunden del 2

Om du fick vara ett djur för en dag, vad skulle du vilja vara för nåt då? Och varför? 
Jag har ingen aning!
 
Vad var det senaste du köpte som var rosa?
En tröja tror jag ;)
 
Färgen på din tandborste?
Blå och vit.
 
 Länder du har besökt?
Danmark, Finland, Tyskland, England, Grekland, Spanien, Cypern och Egypten. Tror det var alla.
 
Länder du skulle vilja besöka?
USA och Japan.
 
Redigerar mina foton i picmonkey och det har alltid fungerat jätte bra! Men nu på senaste tiden så står det alltid nånting med "sidan svarar inte" när jag ska spara bilden. Jag undrar om det har hänt så för dig någon gång, och vad du gjorde då?
Nej det har aldrig hänt för mig, vad tråkigt :(
 
Kan inte du ta kort på din mamma, pappa, de saker du använder mest på en dag och lägga ut de på din finfina blogg? 
 Min mamma och pappa vill inte vara med i bloggen. Och de saker jag använder mest på en dag är min kamera och mobilen tror jag :)
 
Favoritväder?
Strålande sol och typ 25 grader, love it.
 
Hur länge har du känt Karl?
Jag träffade Karl bokstavligt talat första gången samma dag som jag kom hem från bb. Våra pappor har varit bästavänner hela livet och på så sätt vi med. Jag har känt Karl i hela mitt liv och han är som en bror för mig. Vi har upplevt allt tillsammans och han är min bästavän!
 
Pyjamas/nattlinne?
En XXL tröja!
 
Hur fixar du ditt hår?
Jag duschar och låter det självtorka. Sen brukar jag rulla upp luggen ibland så den lockar sig, eller så plattar jag den. Ibland plattar jag hela håret men det är inte så ofta.
 
Vilka bloggar läser du?
Det ser du under "länkar" i min sidomeny :D
 
Vart handlar du mest kläder?
BikBok tror jag.
 
Kan du gör videobloggar med din kille? :) När jag har frågat det i blogresponse så har det aldrig blivit av men jag hoppas att du kan göra det någon dag!
 Haha, jo jag skulle kunna göra det. Men Jakob är verkligen inte pigg på det så jag tror inte det blir av, tyvärr ;)
 
  I vilken affär köpte du din systemkamera?
På netonnet. 
 
Är dina föräldrar skilda?
Nej :)
 
Vilken kamera tycker du verkar bäst mellan canon eos 600d och nikon d3200? 
Canon EOS 600d absolut!
 
 Tar du alla dina bilder själv? Även på dig?
Yes det gör jag!
 
Skulle du vilja jobba som fotograf?
Ah det hade varit riktigt roligt.
 
När började du att blogga?
Den 21 augusti 2009!
 
Känner du någon i din framtida klass?
Ja, två tjejer från min gamla klass :)
 
Hur ofta klipper du ditt hår?
Typ en gång var femte månad :)
 
Jag såg en gång att du framkallade 100 bilder gratis, är det sann sida och hur gör man om man vill framkalla fler bilder? kostar det? Eller var det bara 100 bilder gratis för en dag typ? Har massor med bilder på min data kan man framkalla dem?
Ja jag hade en deal på bloggen för ett bra tag sen att man kunde få framkalla 100 bilder gratis. Det var asolut en seriös sida, jag gjorde det själv. Om du hittar tillbaka till det inlägget kan du beställa 100 gratis bilder nu också, bara du inte är medem på sidan sen tidigare. Vill du beställa fler så kostar det.
 
Hur ställer du in kameran när du fotar självporträtt?
 På AV på Canon. Det betyder att jag ställer in bländaren och ISOn men kameran ställer in slutartiden automatiskt. Det är svårt att ställa in allt rätt när man står framför kameran och inte ser ordentligt. Så jag ställer in en låg bländare som alltid och så ISOn på 100. Men det beror helt på om jag är ute eller inne också :)
 
När du tar på dig byxor, vilket av benen sätter du i byxbenet först?
Öhm... haha jag vet inte!
 
Om du spontant lägger armarna i kors vilken arm ligger överst höger eller vänster?
Höger överst tror jag ^^
 
 Är du nöjd med ditt utseende/kropp eller finns det något du inte är lika nöjd med?
Det finns mycket jag skulle vilja ändra. Jag skulle vilja bli smalare, framförallt kring magen, låren och armarna. Sen är jag jättekobent, vilket jag hatar. Sen har jag ett hemskt födelsemärke på ryggen som jag så gärna skulle vilja ta bort. Sen har jag en jätteliten mun. Men jag antar att man bara får försöka acceptera sig själv helt enkelt :)
 
Om du bara skulle få ha på dig ett par skor på ett halv år, vilka skulle du då välja?
Jag skulle ju vilja säga mina Jeffrey Campbell, men antagligen nått bekvämt som tex converse. 
 
 
Läser du alla dina kommentarer? :)
Ja det gör jag :)
 
Brukar du köpa second hand?
Ja ibland :)
 
Äter du mycket onyttigt?
Ja ganska tyvärr. Men jag försöker bli bättre!
 
Vad tycker du är en fin alla hjärtans dag present?
Det var en svår fråga, jag vet faktiskt inte. Jag älskar överraskningar!
 
När du är ledsen – vad är det som brukar göra dig glad igen?  
Jakob :D
 
Vem tog första steget, du eller Jakob?
Jakob :D
 
Är du romantisk av dig? 
Ja det är jag tror jag :)
 
Hur långt brukar du springa när du tränar?
Runt 4 km :)
 
Hur många pojkvänner har du haft?
Jag har haft lite oseriösa gulliga förhållanden när jag var yngre. Sen har jag haft lite lösa trådar hit och dit men det har aldrig blivit nått. Så jag skulle vilja säga att Jakob är min första riktiga pojkvän :)
 
Tänker du mkt på vad du äter? Får du lätt ångest om du stoppar i en påsa chips en fredagskväll?
Inte förut, men nu får jag det. Jag har börjat tänka mycket mer på vad jag äter :)
 
Du verkar ju ha världens bästa liv! Mår du aldrig dåligt? :)
 Jag kan ju bara säga att jag är tonåring och har exakt lika mycket problem som alla andra, men jag väljer att visa er den ljusa sidan av mitt liv i bloggen. Jag försöker hålla allt för privata saker borta från bloggen :)
 
Hur lång är du? :)
170cm :)
 
Vet du hur man får fokus när man filmar med canon eos 600d?
Du får antingen ställa in fokusen manuellt, eller trycka löst på avtryckarknappen och ställa in fokuse på en punkt innan du börjar filma. 
 
Vad har du för mobil?
En svart iPhone 4 :)
 
Har du haft en nikon kamera nån gång? vilken i så fall
Nej :)
 
Vart köper du dina kläder o kamera utrustning, dina kameror?
På netonnet och scandinavianphoto.
 
Om du har en iPhone 4 eller iPhone 4s vilka skal har du då?
Ett svart.
 
Har dina kompisar blogg? i så fall vad heter dom/den?
Nej.
 
Tycker du att du har en stor blogg?
Nej inte precis :)
 
Hur får du ditt hår så långt?
Jag försöker hålla mig borta från plattånger och hårfönar. Sen använder jag hårinpackning närstan varje gång jag duschar :)
 
Vad ska du bli när du blir stor?
Fotograf!
 
Har din syster nån blogg?
Nej.
 
Äter du ofta godis?
Ibland :)
 
Är du ofta med Jakob?
Ja det skulle jag väl säga.
 
Tittar du på The Vampire Diaries?
Nej.
 
Gillar du att festa och sånt dära?
Ah det är roligt i lagom mängd :)
 
Kan inte du visa hur erat hem ser ut eller ditt rum?
Här har du bilder på mitt rum.
 
Hur många syskon har du?
Två.
 
Har du hellre många vänner än en bästa vän?
Både och :)
 
Rekomenderar du 50 mm objektivet, 55-250 och 18-135?
Det beror på vad man ska göra, dom är bra till olika tillfällen. Men favoriten är 50mm objektivet.
 
Vad är bra och dåligt med dom?
55-250 är bra när du behöver zooma långt, 18-135 passar i prinicip jämt eftersom att bränvidden är så bred. Och 50mm F1,8 är ju toppensnyggt jämt. Men den låga bländaren blir ljuset skitsnyggt. Men ibland behöver du zomma mer eller mindre och så funkar inte det att använda.
 
 
Ångrar du något objektiv av det du har?
Absolut inte!
 
Om du skulle bara få ha ett objektiv, vilket skulle det vara då?
Canon 50mm F1,8 :)
 
Är det för skillnad på vilken färg man har på en reflexskärm? Eller spelar det ingenroll vilken färg man har? Isf vet du vad man ska ha en blåreflexskärm till och en svart eller vit, silver, guld osv? :)
Jo det spelar absolut roll. En guldig reflexskärm tillexempel gör ljuset lite gulare, en silvrig gör det vitare, bara starkt liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0