ljus ruta bakom texten

Fick en fråga hur jag gjorde den ljusvita rutan bakom texten på bilderna i det här inlägget. Så jag tänkte visa er :D
1. Gå in på www.picmonkey.com, där redigerar jag alla mina bilder. Sen klickar du på "Edit a photo" och väljer en bild att redigera.
2. Ditt foto kommer upp. Klicka på det lilla hjärtat, stjärnan och pratbubblan som jag har markerat. Då står det "Overlays".
3. Klicka på "Geometric", och välj rektangeln i det här fallet. Då kommer en svart rektangel upp mitt i bilden, och en liten ruta till höger där du kan ändra bland annat färg där jag har markerat. Jag gjorde min rektangel vit. Sen tar du tag i kanterna på rektangeln för att ändra form.
4. Dra ut rektangeln över hela bilden, gör den smalare om du vill osv. Sen ändrar du "Fade" i rutan där du ändrade färg. Då väljer du hur genomskinlig den ska vara :D
5. Sen kan du klicka på P:et och lägga till text om du vill.
Resultatet kan se ut så här:
Hoppas ni förstod! :D

Kommentarer
Postat av: Michelle

Skulle inte du kunna visa/förklara lite hur man saker och ting fungerar på picmonkey? :)

2012-06-03 @ 21:04:31
URL: http://mmichas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0