Q/A

Här har ni svar på lite frågor jag har fått den senaste tiden. Jag har tyvärr inte möjlighet att svara på alla frågor jag får som kommentarer. Fråga mig istället i blogresponse! Det är den blåa rutan i sidomenyn, där kommer ni garanterat få svar. Annars måste jag bara tacka för alla fina kommentarer jag får. Jag läser självklart alla, och ni gör mig bara så glad! :D
 
Hej har du premium? hur gör du din design? Din design är såååå fin och allt :D Jag har alltid undrat hur alla gör så att deras blogg är såå fin!? Det skulle vara så snällt,SUPERSNÄLLT att berätta hur du gör.
- Hej! Jag har inte premium, jag har vanliga blogg.se fast ett eget domän. Jag har blivit sponsrad med det men vet tyvärr inte hur man blir det, jag fick bara en förfrågan. Vanigtvis får man köpa ett eget domän. 
Tack så mycket! Din bloggdesign ändrar du i din stilmall och kodmall. Det hittar du under design. Jag kunde inte heller ett smack om koder och bloggdesign när jag började blogga. Men man får testa sig fram och googla runt lite. Det finns massor med information om bloggdesign på internet, bara man vill och har intresset för att läsa sig.
 
Tränar du något särskilt?
- Nej det gör jag inte, jag har aldrig varit någon sporttjej. Men jag försöker träna lite hemma och springa minst en gång i veckan.
 
Använder du Canon EF 50/1,8 II objektivet när du fotar dig själv?
- Ja det gör jag :)
 
Vart går du esteik&media? Och hur gillar du programmet?
- Jag går i Skövde på Västerhöjdsgymnasiet, och jag tycker det är jättekul! Det är inte så mycket om foto just nu, men det kommer. Just nu håller vi på mycket med redigering och grafisk design, och det är också kul! Även om fotografering är min grej egentligen.
 
Hur får du in fokusen så himla bra när du tar självporträtt?
- Jag använder LiveView när jag fotar självporträtt, och sen vrider jag skärmen mot mig så jag ser mig själv (jag har en vridbar skärm på min kamera). Sen ser jag bara till att fokusen (den lilla rektangeln) är på mitt ansikte innan jag trycker av fjärrutlösaren. Sen brukar jag alltid höja skärpan lite extra vid redigeringen också. 
 
Har du en fotostudio hemma eller något?
- Nej det har jag inte. Bara en vit vägg ovanför min säng, men den duger fint tycker jag! :)
 
Använde du någon lampa eller typ externblixt när du tog bilderna i inlägget "black and white"??:)
- Jag hade bara min skrivbordslampa tänd och riktad rakt mot mig, ingen blixt. Det fanns inget annat ljus i hela rummet, det var på kvällen :)

Kommentarer
Postat av: Kristina

Tack för tipsen om hur man gör en blogg design.Det var sååå snällt att du svarade! :D Tack,Tack

2012-11-28 @ 16:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0