HUDVÅRDSTIPS

Jag får ofta många frågor angående min hy och hur jag sköter om den. Så här har ni lite hudvårdstips helt enkelt!


1. Sömn. Det är nog ett av de enklaste tipsen. Om du sover de timmar per natt som är rekommenderade för din ålder kommer du lättare slippa finnar, utslag, ringar under ögonen osv.


2. Rökning skadar huden mycket. Du får en blekare hudton och lätta rynkor. Fimpa rökningen, helt enkelt.


3. Sov aldrig med smink. Never. Det finns inga ursäkter. Det är inte bra för huden någonstans. Det tar inte lång tid att tvätta bort, det är värt det!

4. Tvätta huden morgon och kväll. Jag börjar alltid med att skölja ansiktent med vatten, sen smörjer jag in det med dagkräm. Ett väldigt bra tips! Speciellt för mig som har torr hud normalt är det viktigt att inte bara återfukta utan även återfetta, speciellt vintertid. Och det kan de flesta behöva även om du har lite fetare hudtyp. Fettet skyddar mot både kylan och den torra inomhusluften.

5. Drick mycket vatten! Det rensar kroppen och håller din kropp och hud på en bra fuktnivå.

6. Använd ekologisk hudvård. Ekologisk hudvård är både snäll mot din hud och mot miljön och har blivit väldigt popurlärt den senaste tiden.
Det finns dock några saker man kan tänka på innan man använder ekologiska hudvårdsprodukter för att de ska ha så bra effekt som möjligt. Det första är att du bör tvätta huden ordentligt med något rengöringsmedel som tar bort smuts eller smink utan att torka ut din hud. Även här kan du välja de hudvårdsprodukter som är ekologiska. När du väl har gjort det kan du ha på en fuktighetskräm (helst en doftfri då det är mindre kemikalier i dem). Eller en fuktkräm som bara doftar av de ekologiska ämnena som den består av.

Även om många av er köper hudvårdsprodukter, hårprodukter och andra produkter inom skönhet och hälsa ute i butikerna så finns det ett smidigare sätt. På Bangerhead finns det mesta och med ett klick får man det man vill ha direkt till brevlådan.


Kommentarer
Postat av: Sara

Vad använder du för produkter då?
Vilket märke? :)

2013-04-19 @ 19:50:09
URL: http://sarrasjogren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0