ÅRSRESUMÉ 2013 DEL 2

I maj hände det mycket för min del! Största händelsen var utan tvekan att jag drog på utbytesresa i Tyskland under en vecka. Det var verkligen något av det roligaste jag någonsin gjort och jag lärde känna så många underbara människor. Jag rekommenderar er strarkt att göra en sådan resa om ni får chansen! Jag minns även att det var väldigt varmt, jag hade årets första volleybollkväll med vännerna och så var jag iväg på grillkväll med ett härligt gäng tjejer från klassen. Jag var även på mitt livs första bal och på en fantastisk konsert med underbara Thomas Stenström.
 
Största händelsen i juni måste ju ha varit att jag fyllde hela 17 år! Sommaren började och jag avslutade mitt första år på gymnasiet och fotograferade min första bal. Sen gjorde jag ett popurlärt inlägg om hur man får mer skärpa på sina bilder på bloggen. Det inlägget kom senare med på blogg.se's startsida, vilket var riktigt roligt!!
 
 
I juli var sommaren i full gång och jag tillbringade mycket tid i min sommarstuga. Vi passade en otroligt söt hund vid namn Bamsen under hela månaden, som jag minst sagt blev en smula förälskad i. Jag träffade delar av klassen för en volleybolldag i Karstorp, och såg fantastiska Rihanna live. Jag sommarjobbade en hel del på Café Visthuset i Töreboda. Jag drog till Västkusten med familjen och härliga Amanda. Första stoppet var i Varberg där vi såg den mest underbara personen; Håkan Hellström. Vilken fantastiskt människa alltså! Sedan drog vi vidare till Smögen och Hamburgssund där vi hade det toppen. 
 
I Augusti la jag upp en del av bilderna från Västkusten, även om vi var där i juli. Jag och tjejerna tog farväl av underbara Malin som skulle dra iväg på ett utbytesår i Madrid. Tyskarna som vi var på uybyte hos i maj kom till oss i Sverige och vi hade bland annat kräftskiva. Det blev en hel del brygghäng vid kanalen och jag började andra året på gymnasiet. Jag tog även tag i tränandet och köpte gymkort, vilket jag fortfarande använder flitigt! Men det coolaste av allt var nog att jag fick ha min första helt egna fotoutställning. 

Kommentarer
Postat av: Amanda [SPONTAN]

Såg ut som en underbar sommar :)

2014-01-05 @ 17:07:51
URL: http://spontan.blogg.se
Postat av: Johanna

Mycket härliga bilder! Gjorde med ett sånt utbyte i Tyskland på gymnasiet med, ASKUL! :D

2014-01-05 @ 19:45:52
URL: http://doowop.blogg.se
Postat av: Sabina

Alltså, jag bara älskar dina bilder. Så klara och fina :)

2014-01-05 @ 20:01:51
URL: http://sabinaronnberg.wordpress.com
Postat av: Linellas

Tyskarna är så himla trevliga! Kul att du åkte dit! Vi var i Berlin och firade Nyår, det var superhäftigt! :)

2014-01-05 @ 21:17:28
URL: http://linellas.se
Postat av: Elin

Wow asså dina bilder! Var det likt i Tyskland som det är i Sverige?

Svar: Tack så jättemycket! Nej det är faktiskt väldigt mycket som skiljer! Det var riktigt kul! :)
Matilda

2014-01-06 @ 11:10:58
URL: http://egu.blogg.se
Postat av: Elelta

Hej Matilda! Kan du inte skriva ett inlägg om gymnasiet, tips? Hur tänkte du om gymnasiet när du sökte? Etc. Till oss som ska söka snart :)

Svar: Jag tycker utan tvekan att du ska välja med hjärtat! Jag var själv nära på att välja ekonomi för en mer säkrad framtid, men sedan kände jag att jag kommer aldrig klara av att gå 3 år på gymnasiet och göra något som jag verkligen inte tycker om. Så jag följde min dröm och valde media för att kunna få hålla på med foto, och det har jag inte ångrat en sekund! Kram på dig, hoppas du gör rätt val! :)
Matilda

2014-01-06 @ 13:04:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0